1. Nee-nee sticker

Dagelijks komen er stapels folders binnen door de brievenbus. Veel mensen zijn bang dat ze aanbiedingen mislopen bij een nee-nee sticker. Dit is echter niet het geval. Het zorgt er namelijk voor dat je onnauwkeurig in je administratie bent. Lees maar eens dit artikel en je zult snelle stappen maken bij het op orde brengen van je administratie.

2. Online agenda

Tegenwoordig zijn er ontzettend veel apps en tools waar je gratis gebruik van kunt maken. Zo heeft Google een eigen agenda en Wunderlist ook. Bij het gebruik van en Google mailaccount krijg je gratis een Google Calendar. Hiermee kan je overzichtelijk al je afspraken bijhouden. Tijdstippen staan erin vermeld en je kan zelf je agenda online delen met personeel of vrienden.

3. Maak een duidelijk overzichtelijk van je administratie

Heb je je veterdiploma tussen je energierekeningen opgeborgen of weet je niet eens waar je alle rekeningen opgeborgen hebt? Lees dan snel dit artikel door en zie hoe je eenvoudig een thuisadministratie opzet.

4. Te laat met betalen – schrijf het op

Vergeet je weleens een rekening te betalen? Zet dit in je agenda of betaal het direct, zodat je geen problemen ondervind. Op alle rekeningen staat een uiterste betaaldatum. Bij het gebruik van Google Calendar krijg je zelfs een melding. De melding kan je zelf instellen op 30 minuten van te voren of een dag. Het zorgt voor meer rust in je hoofd en geen stress door verhoogde rekeningen.

5. Zorg voor een administratieve taakverdeling

Zorg voor een duidelijk taakverdeling in huis. Spreek af wie wat doet. Maak duidelijk wie de rekeningen betaalt en opbergt en wie andere taken op zich neemt. Zo voorkom je te laat betaalde rekeningen. Bij een ondernemer is het gewoon aan te raden om een boekhouder in te schakelen.

6. Zet je rekeningen op automatisch

Rekeningen als telefoonabonnementen, sportabonnementen, zorg, autoverzekering en wegenbelasting kan je allemaal op de automatische piloot zetten. Dit zorgt voor een duidelijk overzicht in je hoofd, waardoor je je kan focussen op andere prioriteiten.

[maxbutton id=”1″]